Premiär!

Det var en perfekt dag för att fira “Skridskonsdag”! Inga brutna armar eller ben! Men jag har en fundering:

VAD ÄR DET MED KARLAR OCH HÖGA HASTIGHETER!?!

Man blir fullkomligt livrädd när man försöker ta sig framåt på isen och blir omkörd av en sicksackande man i full fart. Inte bryr dom sig om någon annan- dom SKA fram- och det snabbt.

Likadant på cykelbanan- min största fasa är män i cykelbyxor på 20 växlars tävlingscyklar, fartglasögon- mitt i stan med massor av rödljus- som håller samma hastighet som bilarna- fast på cykelbanan…. Man blir skiträdd när de plötsligt sveper förbi en- och trångt är det dessutom…..

Någon man som känner igen sig och kan förklara detta “fenomenet” för mig! 🙂

Ja, då har man fått sagt det!!!

( Iceskating premiere! It was a perfect winter day! Lots of fun- and no broken legs or arms! )

37 thoughts on “Premiär!

  1. Gapskrattar!
    Du är inte klok! Gud så rolig du är!
    MEN jag tycker mig känna igen det där! Speciellt det där med män på fartcyklar! Dom tror dom är med i Tour de France och mejar sig fram.
    På isen ska dom väl stajla inför någon darrig fru eller barn! 😉
    kram

  2. Jag ville också åka skridskor på en konstgjord isbana. Men The Bodyguard vägrar så nu blir det inget. Önskar ibland han hade haft mer hastighet i sig. 😂😂😂

  3. It’s adrenaline mainly… It’s why we want to go faster.

    It’s terror… Its terrific. B-)

    We may also want to be the best at things… That’s not me as such… But many men are like that.

  4. I just went ice skating for the first time in I guess 20 years. Don’t sign me up for Olympic competition but the bracing air, the freedom of gliding on the ice and the relief of getting off without a fall made it a great day. So I went a second day! Love your picture. Thanks.

Leave a Reply

