Saker jag retar mig på!

Ja, du läste rätt! Nu jäklar ska det bli ett litet saftigt inlägg på saker jag retar mig på-nästan det mesta numera!

Alltså, idag blir det ingen gullig hundbild eller något jäkla brunnslock!

OK, då kör vi! ( Fyll gärna på listan om Du också har något som retar dig! )

Som alla andra stör det mig något oerhört att folk fortfarande tror att man kan sitta på offentliga platser och prata högt och  ljudligt i telefon….Det spelar ingen roll hur mycket man vänder sig om och stirrar ilsket på dessa idioter, dom pratar lugnt vidare. ( Såg en kul sketch för ett tag sedan, ifrån en restaurang. Det sitter en kille vid ett bord och en kille vid bordet intill. Den ena sitter ensam och pratar högt i mobilen samtidigt som de övriga gästerna försöker koncentrera sig på att äta och inte blir störda av dessa ljud. Då börjar den andra ensamme mannen att pratar högt RAKT UT! Den telefonpratande mannen blir då irriterad över att han inte hör vad dom säger i telefonen utan undrar varför den andra pratar så högt och stör honom……..Hade jag bara haft mod, skulle jag också börja med det! Tänk er själva- en tant som jag som plötsligt börjar prata högt och ljudligt om alltmöjligt på bussen! )

Varför folk står still till vänster i rulltrappan– alla vet ju att vi med högt blodtryck måste rusa ner till tåget-trots att det kommer ett nytt om ca 2 minuter. Så HÅLL TILL HÖGER FÖR FAN OM NI SKA STÅ STILLA!

I matvarubutiken– lägg pinnen efter dina varor så att jag kan börja lägga upp mina utan ett alltför stort glapp på bandet.

Återigen i matvarubutiken-preparera pengar eller kort i kön- INTE när det blir din tur-detta kan man faktiskt hålla på med när man står i kön.

Barnvagnsmaffian-går i bredd på trottoaren och det går absolut inte att flytta sig. ( fast jag förstår att dom har svårt att flytta sig, med latten i ena handen är det nog svårt att balansera en barnvagnsmanövrering! )

Skrikiga och ouppfostrade ungar på restauranger och caféer. Need I say more?

Folk som inte lär sig att stänga en hiss grind ordentligt så man måste gå 5 trappor upp.

Ungdomar som festar på gården, spelar hög musik och aldrig slutar.

Dom som tror att dom kan gå före i köer, och om någon ( det är inte ofta någon våga säga till ) men om nu någon gör det, då blir dom jätte förvånade och tittar oförstående på den långa kön som ringlar sig bakom dom.

Hundägare som inte plockar upp hundskiten efter sig, eller har sina hundar lösa.

När man står i en bar och ska beställa något och bartendern nonchalerar att man står där och en massa folk tränger sig före.

Uteblivien morgontidning.

Politiker i allmänhet. Vissa i synnerhet.

Usch, nu fick jag en vallning till på köpet- ytterligare en sak att reta sig på! VALLNINGAR!

Jadu, det är väldigt lätt att reta upp sig nuförtiden, kan vara åldern eller tiden kanske. Man är ju den där gamla gnälliga kärringen som ungdomarna borde resa sig för på bussen istället för att hålla på med sina telefoner!

Ha en fin dag- jag ska ut i solen och reta upp mig- det finns alltid något att klaga på!

( this is a post of things that PISSES ME OFF! To name it in a nice way! 😉 )

 

 

 

23 thoughts on “Saker jag retar mig på!

  1. hahahahaha 🙂
    DU ÄR INTE KLOK! Men jag håller verkligen med dig i det mesta på din lista. Det där med ungar både håller jag med och inte om. Men man kan ju bli oerhört störd på vissa. Egnas barn och andras ungar!

  2. Gosh!! That’s quite a list. The translator looses some of the meaning but I had to have a chuckle.

    Yep!! Mobile phones are a curse. I really don’t like them and what I like less is when my good lady is on the phone and ignores everyone around her. She talks for ever. We have quite a few children, all grown up, who sometime each phone a few times a day… PLEASE bring back the good old once a week call on the land line!!

    LITTER!! Here, they throw down anything and everything. Bubblegum gets trampled into to side walks… papers, cigarette butts… even used condoms! Near train stations and bus shelters there are many used tickets. The people have no pride or respect!

    Loud, bad language on the streets and public transport! Real bad language… disgusting! Oh, mentioning public transport… the services seem to be getting worse by the day… late, striking drivers, late… dirty, late… breakdowns… late…

    Yes, the politicians… some of them should go work in the circus!

    OK… I’ve said enough!! Fortunately I’m not prone to the flushes but I have to put up to my good lady’s!!! o_O

  3. Håller med Dig! Nu har vi ju inte nå’n tunnelbana här, i vår lilla stad, men det andra. De tiderna när det var extremt COOL att äga en mobiltelefon, är för länge sedan över — finns ingen anledning att liksom “understryka” att man har en.

    I mataffären här, så sitter det svenska djupt rotat i mig: Jag radar upp sakerna med streck-koden rätt vänd … alla de andra undrar va’ fan jag håller på med, för här lastas det upp stora berg på bandet. Någon packar påsarna åt en också, för övrigt.

    Håller med på allt det andra också … latte …

  4. Klockrent. Skulle tillägga skrikande barn i allmänhet och skrikande barn i synnerhet i trapphus och annat ekande ställe.
    Jag fick inte göra det så som barn, blev tillsagd av mina föräldrar eller andra vuxna.
    Nedskräpning av stan. Vilka gör det? Ser aldrig nån.
    Gå i rad så att ingen kommer förbi.
    Häromdan blev jag stressad av 5 16-åringar i mataffären. En av de stressade med att lägga sina saker på bandet för att sen plocka bort. Så till slut sa jag till honom att sluta stress mig inget går ju fortare för det. Men om de nu har så fruktansvärt bråttom så varsågod och gå före.
    De samlade sig och blev tysta.
    (Sen kröp oron fram i mig att de kanske väntar in mig runt hörnet och ger mig en snyting. det gjorde de inte)
    Att stå tätt bakom mig gör mig helt galen.
    Sura personal likaså. Säger ofta till dock.

  5. Hahaa – här var det ord och inga visor. Du låter som Adrian på nåt sätt. Han kan bli flyförbannad på just sådant där.
    Jag har inte alls lika hetsigt temperament, men jag kan reta upp mig ändå – det är bara det att det inte syns – mest morrar jag inombords 🙂
    De som inte använder blinkers i trafiken, eller som sätter på den en meter innan korsningen, kan jag bli lite sur på.
    Kraaaam ❤

  6. OH MY… Can I swear here? O.o … FREAKING (Yeah, I’ll go with freaking for now) GOD…

    Litter… Seriously… Why do people litter?
    Are you so bloody up your own arse that you can’t put your rubbish in your pocket or bag for the 10 minutes it takes to find a bin? Did you not have the mental ability to think ahead and plan what you are going to do with the OBVIOUS wrapping that you would be left with?
    Do you throw your crap around like that at home? I’ll put fair money that you don’t and if I did that in your house there would be words.

    I swear some people make my fists itch. >.>

    Also… Speaking of swearing… Swearing isn’t that bad in my opinion… They are simply language enhancers. However if you can’t talk for a sentence without swearing then you have a problem. Used in the right manner for added emphasis they can really push your narrative and leave no room for ambiguity.

    *Deep breath* Ahhh… Feel better now. Thank you for that.

    BTW… Thank you Google Translate. B-)

    • GÖR DET! Skriv upp det på stora lappar så du inte missar något- det är underbart att börja dagen med klagomål! Jag tycker det är uppfriskande på något sätt. Hatar positiva och glada människor! 😉
      mer klagomål åt folket!
      kram
      gnällkärringen! 🙂

  7. Tack för ett gott skratt. Det behövde jag idag. Det gjorde att jag glömde bort vad jag själv retar mig på!
    By the way, jag gillar bilderna på dina jäkla brunnslock 😀

  8. Ha,ha, kunde inte ha sagt det bättre själv. Och lustigt att alla retar upp sig på samma saker. Sen finns ju lagen om alltings jävlighet också. För vilken kö jag än ställer mig i, i affären, så hinner alla andra kunder ut före mig.

Leave a Reply

