En snabb fråga!

Någon som har/haft samma problem här inne på wordpress som jag:

En sida som heter millionaires digest- markerar dagligen massor med likes ifrån mig….utan att jag överhuvudtaget besökt sidan. Upptäckte det av en slump… Hur är detta möjligt! ( inte för att det spelar någon större roll- men man undrar ju hur många bloggar som man “besöker” och “gillar” som man inte ens vet om….)

A Quick question!  Anyone knows how likes from me can appear at a blog I never visits? Theres this blog that show my likes everyday- even though I’ve never visited this blog…It really doesnt matter but i just wonder how its possible!

72 thoughts on “En snabb fråga!

  1. Vad underligt. Jag ska kolla med en bloggare som vet det mesta om wp. Får se om jag får någon förklaring. Då återkommer jag 🙂

  2. Are you sure the “likes” are really from you? Someone may have grabbed your gravatar image and copied it for a dupe name. So each post on this other “blog” or website has an instant like from you on it? It shows your actual gravatar image and info? 🙂

    • They were from me…:-(
      But I notified WP support and changed my password so I hope i will not “like” those posts anymore! ( thinking about all thoses hundreds of WP bloggers WHOs likes shows in there without there knowledge..strange )

      • I’ve never seen it either – but hacks are everywhere. Does the blog get a large number of likes – out of proportion? Perhaps that would be a clue that the blogger is somehow arranging this. Perhaps inform the blog hosting company?
        Or – via google translate:
        Jag har aldrig sett det heller – men hackar finns överallt . Har bloggen får ett stort antal lik – i proportion ? Kanske det skulle vara en ledtråd som bloggare på något sätt ordna detta . Kanske informera bloggen webbhotell ?
        How funny does that sound to real Swedish speakers?

      • kate- google is a good translater! Even tough its somehow strange! But everyone would understand what you mean! ( there are people who have lived years in this country who speaks much worse than Mr google! )
        No- its a weird thing with this other blogsite. I guess hes manipulating likes somehow…I have to go in there everyday to “unlike” his posts- where he gets likes from me and hundreds of others….:-(

      • I was at a conference in Finland once and hopped across to Sweden for a day – I tried to learn how to say “hello” but every shop etc, as soon as I said “hello” the Swede switched to English at once. I’m such a tourist.

    • Ja, men detta tyckte jag tog priset…fattar inte hur det kunde bli så. men den där bloggen har massor av likes så fort en ny görs- och då tydligen också av mig. MEN jag antar att det finns massor av WP folk som inte har en aning om att dom gillar den där sidan.!!

      • Håller med att det är konstigt och att det verkligen tar priset! Har aldrig hört talas om sidan. Hur får man reda på en sådan sak? Nu kan jag ju gå in och kolla just den sidan, men om andra sidor får liknande? Kanske inte är en sida man vill gilla!

    • Ja, verkligen…jag skrev till supporten och dom sa att jag kunde testa att byta lösenord…
      Gjorde det så vi får väl se. MEN det är ju väldigt lustigt- man undrar hur dom bär sig åt. Dom får ju desstuom massor av likes så fort en ny post kommer upp- det var där jag såg mina likes…..

    • Har nog inte så mycket med mig att göra- tror att någon fuskar för att få hundratals med likes ifrån människor som inte har en aning om att dom “likar” dessa poster…fattar bara inte hur dom lyckas…

  3. Hm….det verkar ju inte klokt! Tänkte först titta på vad det där är för en prick-men jag vill inte öka hans besök på sidan om han är ute efter besökare….men vad tråkigt att det händer.

Leave a Reply

