I väntan på

hösten!

( waiting for autumn! )

34 thoughts on “I väntan på

  1. Har visst en skön lockelse. Hösten är min favorit årstid. Bara snön inte kommer fötter tidigt. Eller inte alls. Snö är inget jag saknar i stan. Rimfrost ja, min icke snö.

  2. Hösten och Våren hör till mina favoriter. Jag tror det är skönheten som ligger i övergången mellan varmt och kallt, mellan ljust och mörkt som lockar mig. Och så den höga klara höstluften, alla färger blir så mycket vackrare på hösten och samtidigt kan en se förberedelserna för den stundande kylan hos både växter och djur. En vacker kruka eller bukett höstastrar är inte fel det heller. På bild som här eller varför inte IRL på balkong, köksbordet eller för den med trädgårdstäppa – en fin buske höga lila höstastrar. Det är lika vackert som vårens videkissar eller en bukett tulpaner i blandade färger på bordet medan snöfläckarna fortfarande finns kvar ute.
    Tack för en vacker bild.

    Thank You for the beautiful picture who reminds me of both autumn and spring – times between dark and light, cold and hot.
    //P-L
    Livets Skiftningar

Leave a Reply

