Okej, jag har skrivit om detta tidigare:

ÅLDERN….Men jag blev påmind idag på ett väldigt “chockartat” sätt!

Det finns ju tydliga tecken på att man börjar bli gammal och tacklar av, några kommer här! Kanske känner du igen några eller något- allt beroende på hur långt du kommit i ditt åldrande! Själv blir det ju “check” efter varje!

  • Det var bättre förr- i fråga om ALLT!
  • Hålfotsinlägg
  • Bettskena
  • Ungdomar som reser sig på bussen så att man får deras sittplats
  • Man gråter när man hör psalmen “Härlig är jorden”
  • Man har plötsligt börjat känna igen vissa namn i dödsannonserna ( som man inte kan låta bli att snegla på )
  • Man blir tokig när man kommer till någon vårdinrättning och läkaren som ska hjälpa en ser ut som 12 år ( samma känsla som när man flyger och råkar få syn på någon av piloterna i cockpit som också 12 år…)

Jag tror att allt detta blev väldigt påtagligt idag när jag var och handlade i den trendiga mataffären ( med varor och namn som man inte vet vad det är, vad det kommer ifrån eller hur man ska äta det…) DÄR längst in i affären, bland närproducerade, svindyra ekologiska ostar insåg jag plötsligt att jag varit där förr…

På det ljuva 80-talet när det var klubb- närmare bestäm DISCO! ( ja- för  dig som är lite yngre det fanns faktiskt ganska många trendiga ställen där vi dansade DISCO och hade det väldigt kul och levde loppan!! )

Men där inne, bland ostarna, där alltid belysningen var aningen dämpad hade jag min PRIME TIME! Där man hatade att klockan slog 03.00 då belysningen i kristallkronan och discokulan slogs på för fullt och Melba Moore sjöng jätte högt i högtalarna- “This is it”!

Det var tider det!  ALLA HAR VI VARIT UNGA!

( nu har jag försökt att få upp musiken “This is it” med Melba Moore- men det lyckades inte…..men googla gärna och go back memory lane! )

 

14 thoughts on “Okej, jag har skrivit om detta tidigare:

  1. Då har jag en bit att gå framåt. Jag bara känner igen mig i allt var bättre förr. Nåväl nästan allt. Jag gillar min telefon och dator. MEN jag skulle kunna vara utan de också. No problem.

  2. Det är väl som vanligt — två sidor av allting. En del var bättre, annat var sämre. Känner mig rätt nöjd, jag skulle inte vilja vara tonåring igen och gå i skolan nu.

    En gång åt jag en svindyr hamburgare på Hard Rock Café, Sveavägen, satt där och tänkte på hur fint det var på gamla Metropol. Allting får ett nostalgiskt skimmer över sig när man tänker tillbaka så där. Det går inte att hindra framåtskridande, men man kan bli väldigt filosofisk när man tänker på det ☺️

Leave a Reply

