Nu verkar det funka att

logga in ifrån en stationär dator….det har varit totalt omöjligt de senaste dagarna. Så fort jag loggat in har det hängt sig och jag har fått starta om hela datorn….Efter de problemen jag haft med vissa personer här inne på WP är man ju livrädd att man på något sätt blivit hackad. Men nu verkar det i alla fall gå! HA EN FIN TORSDAG!

( its seems as if its OK now to logg in on a computer! Its been impossible the last couple of Days.  The problem has been that after logging in the whole system crashed and I had to restart the computer. But now it seems as if its working alright! Sorry if you havent been able to see any pics…but I hope it will be ok from now on! Have a nice Thursday! )

6 thoughts on “Nu verkar det funka att

    • Ja, men det verkar vara så att man till slut blir tvungen att uppgradera sig till Premium. En smart affärside av WP!
      ( men jag är i alla fall glad att det “bara” var WP- trodde för ett tag att det var min “beundrare” som skrev det där hemska inlägget som hackat sig in hos mig på något sätt….så detta gick ju an!

      • JAg kan inte låta bli att undra om det är en PC du har, och om du då har nåt bra antivirusprogram? Och det går att få bra utan att det kostar skjortan – och som fungerar! AVAST rekommenderar jag. Bojkotta NORTON!!! Den gör snarare skada och varken hindrar eller tar bort nåt.
        Jag hade ju en knäppgök för ett par år sedan en som hackade sig in på mitt wp genom att knäcka lösenordet – hur tusan han nu lyckades med det, det var inte precis i stil med “password” eller “admin” eller mitt namn. Det var lååååångt och bildade överhuvudtaget inte ett uttalbart ord.
        Jag tror jag vet vem det var men kunde inte bevisa något eftersom jag inte kunde se IP-numret. Det ser man bara på kommentarer, inte på besök.

        Han gjorde iofs ingen skada, men han läste eller var i alla fall inne på vartenda inlägg – inifrån! På min back-up-blogg som inte var publicerad! Men det måste ha varit känslan av att kunna ta sig in så där som var det primära, för det var bara ett enda inlägg som var privat. Allt annat kunde läsas på de publicerade bloggarna.

        Men han mer eller mindre hade skrutit om hur lätt det var att hitta min blogg (???) plus en del annat dator/internet-tjafs, men jag hajade inte det förrän jag såg alla besöken. Typ 80 lästa inlägg på en och samma dag. På en opublicerad blogg!!! Och under flera veckor! Flest i början. För jag kollade ju inte just den bloggen! Men jag kollade lite tidspunkter på kommentarer och de lästa inläggen

        Jag bytte lösenord till ett som var ännu svårare, men innan dess skrev jag ett inlägg där jag skällde ut personen som bara den, att jag visste vem han var och att han borde skämmas. Minns inte hur jag formulerade det, men det var VASST!!! Sen försvann han! Snacka om en devil in diguise den där – gubbstrutten.
        Och min nuvarande svenska blogg på svenska är inte samma som jag hade då. Den är helt bortraderad sedan dess. Och jag började med Words&Pics på engelska. Tror jag ska försöka hitta på ett annat namn på den förresten. Kan vara snarlikt – men utan initialerna W&P… hehe…

      • Det är min skräck att någon hackar sig in…har ju haft problem med några följare och man försöker ju vara försiktig.
        ja, jag har en PC och via jobbet uppdateras virusprogramet automatiskt!

      • Jaha … jo, väldigt smart av dem. Jag har premium pga bilderna. Men vaddå? Något jag missat? Hemska inlägget? 😲

Leave a Reply

