( do you see MY likes and

comments on YOUR bloggs??? )

47 thoughts on “( do you see MY likes and

  1. Du kommer inte upp på läsaren. Men en blogg har du ju.
    Jag var ju aldrig inne på din riktiga bloggsida så jag vet inte om du har bytt utseende, tema på din blogg.
    Det kan ju vara så.
    Enklast att se om du kommer upp på telefon samt läsaren att du klickar själv på “följer” knappen som du har på på höger nedre delen på din blogg.
    Då kan du se åtminstone om din blogg dyker upp i telefon och läsare.
    Sen om du har bytt tema ta tillbaka den gamla och se om den fungerar.

      • Menar du att det har börjat strula vid temabyten också numera! För, som jag skrev, det SKA inte spela nån roll! Just det har inte jag märkt nåt av, men däremot har jag lagt märke till en hel del andra irriterande “förbättringar” från WP.

      • Ju jag hört andra klaga på att saker blir inte som förr, bildstorlek blir annorlunda, och när jag senast bytt tema så bytte jag tillbaka igen för det vart inte bra på vissa punkter. Dock minns inte längre vad det var.
        WP uppdaterar ständigt på gott och ont. Ibland blir det bättre inland inte.

      • DEt är klart det blir annorlunda när man byter tema. Det är ju det som är vitsen med det hela, att prova sig fram tills man hittar ett tema man gillar och trivs med. Jag har haft mängder med olika utseenden på mina bloggar sen jag startade 2006.
        Ett tips är att skapa en till blogg som man inte publicerar utan bara har för sig själv. Lägg in ett par inlägg med lite olika saker på. En snutt text, ett par bilder, och sen provar man sig fram med olika teman och färger tills man hittar nåt man känner för. Det kostar ju inget och ingen kan se vad man gör så länge den står som privat. Och man lär sig väldigt mycket.

      • Jag har ju inget problem med min blogg och löser det mesta själv. Har dessutom flera bloggar. Har bloggat snart 10 år.
        Dock tackar jag för tipsen och hoppas att andra läser tråden och får hjälp. 😍

      • Då är vi “bloggisar” både du och jag! 😀 Jag hoppas Anna får till det med den här bloggen. Jobbigt när saker strular.
        Det slog mig att både det här temat och det hon hade tidigare är ganska gamla teman. Om just DET har nån betydelse…
        Tack själv för tråden!

      • 😀 jag skulle byta tillbaka och se om det blir funktionen bättre.
        Eller testa en nyare tema.
        Kan ju vara så att gamla teman inte uppgraderas av WP.

      • Jag har varit utan internet ända sedan lunch – var tvungen starta om routern. Men inte ens det kom jag på av mig själv utan ringde internetleverantören… Det var det nyinlagda stadsnätet här runtom i “byn” som hade strulat rejält. Misstänkte i alla fall det…

      • Ninna, ett bra tips! Egentligen borde man gjort det ifrån början! Då kastade man sig direkt ut! Nu har det ju funkat hyffsat bra- men jag ska testa lite olika på den andra som verkar finnas nu!
        Tack för tips!

      • Den andra? Har du bara 2 olika teman att välja på eller vad menar du? (Jag har dessutom glömt vad det var jag skrev i den här kommentaren. Ska gå in på din sida och kolla. Såg ett mejl att du lagt in en ny post om ett nytt tema på din blogg. Måste absolut kolla. 😀

      • hahahaha-nu skrattar jag verkligen rakt ut!!! Jag vet faktiskt inte vad som är vad längre!!!! Tyckte att jag svarade på dessa kommentarer tidigare…men det kan jag väl inte ha gjort då dom syns som olästa…..men det kan ju också vara fel förstås! Allt verkar möjligt nu här inne!

      • Ärligt talat – tycker wp har blivit bara knepigare se senaste 2 åren eller nåt sånt. Särskilt appen på iPaden och iPhonen.

      • Apparna tycker jag bara blir jobbigare och jobbigare att hantera. Och jag lägger praktiskt taget aldrig in nåt den vägen. För mig är det nån av datorerna som gäller.

  2. I’m getting both your posts/comments/likes here and the ones at my blog, so I do wonder if it’s your iPhone that’s misbehaving, not your blog…. Hope all becomes clear and gets fixed soon, before your brain starts rebelling!!!
    kram
    K

Leave a Reply

