Mormor Lisas Citron sill!

Ja, på begäran! Men eftersom receptet bara finns muntligt numera så gör man sillen lite på känn och man smakar av! Så om ni vill testa- testa er fram: och här är i alla fall så som JAG gör sillen! ( gillar ni grönsakerna så ta extra- det blir lika gott som själva sillen!

  1. Saften av 3 citroner
  2. 3 kaffekopppar socker
  3. några små/söta morötter
  4. en halv gul lök
  5. purjulök
  6. lite vatten
  7. kryddpeppar
  8. 4 urvattnade inläggnings sillar

Jag brukar göra den dagen innan den ska ätas! ( men som jag skrivit så har jag ju svårt att hålla mig ifrån några avsmakningsbitar efter några timmar! )

Lycka till om du testar! Berätta gärna om du testar! Lilla Lisa ler nog i sin himmel!

( if there is anyone out there who wants grandma Lisas pickled lemon/sugar herring recipe in English- let me know! )

12 thoughts on “Mormor Lisas Citron sill!

  1. Tackar för receptet! Men jag tror nog inte att jag som singel gör det där, vet inte vem jag skulle bjuda det åt.
    Håller det ett år eller två då jag äter sånt där så sällan själv 😀 !?

Leave a Reply

