Stockholm Maraton!

För första gången på åratal ser jag maran på tv. Brukar alltid försöka vara i Stockholm och delta i denna folkfest! Men i år blir det ifrån “tronen” här hemma! Det som slår mig när man ser loppet på tv är hur fantastiskt vacker vår huvudstad är! Man glömmer ofta det- blir hemma blind. Men när man ser alla underbara vyer och helikopter bilder blir man nästan stum av förundran! Älskar Stockholm!

En annan sak som gör mig stum av beundran är alla dessa tusentals människor som faktiskt springer 42 395 meter- snabbt går det också- i alla fall för eliten. I eftermiddag får man se de stackrarna som hamnar bakom snöret- och måste avbryta. De som inte håller farten- det är väl där man hade hamnat om man deltagit!

Ha en härlig lördag och helg!

( Im watching  Stockholm Marathon on my tv for the first time. Im usually out on the streets cheering on the runners- but this year I have to watch it from home. Not bad at all- because of all the beautiful views of Stockholm. I guess when you live somewhere you sometimes miss the beauty that sorround you. You take it for granted. I think this town is by far the most beautiful city in the world! With all the old and beautiful buildings, the castle, old town, archipelago and boats. If you ever get a chance to visit – DO IT!!! You’ll probably fall in love! Have a nice weekend and a nice Saturday! If you want to see it on live tv- I think you might be able to watch tv4.se abroad. Check it out! )

12 thoughts on “Stockholm Maraton!

  1. Jag älskar också Stockholm av många olika skäl. Den var ju min hemstad 1998, och jag har besökt staden varje år sedan 1997, ibland flera gånger per år, nu blir det mer sällan.

  2. Stockholm är en mycket vacker stad. Första gången jag riktigt såg och fattade det var en sen ljus sommarkväll på väg hem från Grönan efter en konsert när vi gick tillbaka till fastlandet där bilen stod. Det var mitten av åttiotalet, men jag minns ännu den där känslan av att blicka ut över vattnet och in mot Stockholm från Djurgården. Det var magiskt vackert i den ljusa sommarkvällen längs kajerna.

Leave a Reply

